DCV heeft nieuwe voorzitter

Erwin Zaalberg geeft het voorzitter stokje over aan Willem Baijens. Na jarenlang de kar te hebben getrokken heeft Erwin een waardig opvolger gevonden in Willem Baijens. In het Kabbelgat is Willem geen onbekende en hij mocht zelfs afgelopen seizoen de kabbelgatse hanger in Goud ontvangen voor bewezen diensten aan het Carnaval in Delft.

Willem zal het komende seizoen door Erwin en Andre worden ingewerkt, maar hij zal vanaf heden het aanspreekpunt zijn, als het om voorzitterszaken gaat. Uiteraard hebben wij alle vertrouwen in hem en wij hopen dat hij ook op alle steun van jullie mag rekenen.

Nieuw Dweilcafe in het Kabbelgat!

Cafe Bij Ed! , is het jongste dweilcafe van het Kabbelgat. Waar eerder cafe Waldi's en Ouwe Hofman zaten, de Wateringsevest 36, zwaait nu Ed Zwirs de scepter achter de tap.
Ed is, als Westlander, nieuw in Delft, maar wil zich graag in het feestgedruis storten en hoe kan dat beter dan als dweilcafe open te zijn tijdens de 4 dagen carnaval in het Kabbelgat.

Openingstijden tijdens carnaval:

Zaterdag van 10.00 uur - 01.00 uur
Zondag van 13.00 uur -01.00 uur
Maandag van 13.00 uur - 01.00 uur
Dinsdag van 13.00 uur  - 01.00 uur

Het stadsprinsenpaar zal cafe Bij Ed! zeker gaan bezoeken. Wij hopen jullie daar ook te mogen ontmoeten!

Nieuwe jeugdprins bij E.D.C.V. de Olijkers

Jeugd ol2018

Zaterdagmiddag 13 januari 2018 was het zover, de Olijkers jeugd wisselden van Hoogheid.

Jeugdprins Thomas de 1e en Jeugdprinses Carmen de 1e, Prinsenpaar der Olijkers,  mochten nog voor een laatste keer een polonaise lopen met hun raad, voordat zij de scepter over moesten dragen aan de nieuwe(n).

De welbekende kast werd naar binnen gebracht door het convent voormalig Olijkers prinsen- en prinsessen, raad en dansmarietjes. De speculaties gonsden door de zaal over wie het nu zal of zullen zijn.

Na het aftellen van 11 naar 0 kwam daar  Wesley Geul uit de kast. De verbazing was groot. Zoon Wesley treedt in de voetsporen van zijn vader Richard Geul, Voormalig Prins Richard de 1e. (2012-2013) en zijn broer Thomas.

Z.D.H Prins Wesley 1e Jeugd Prins der Olijkers,  zal voor op gaan in de Polonaise.

Nieuwe Jeugdprins bij Fuilspuiters

Op zaterdag 25 november is onder grote belangstelling, Milan Hogervorst, de nieuwe jeugdprins bij de Fuilspuiters geworden.

Fuilspuitertje10

Nieuwe jeugdprins bij de Sepneutertjes

Op vrijdagavond 10 november 2017 vond er weer het jaarlijkse Sepneutertjes Carnaval plaats in de kantine van v.v. SEP, Sportpark Tanthof Zuid, Henk van Riessenlaan 2 te Delft.

Jeugd SEP2017De sepneuters stellen trots aan u voor

Z.D.H. Prins Thijs de 2e, SEP-Neutertje de 27e en Adjudant Robin.

Wij wensen hen een super siezoen toe en hopen hen vaak te mogen begroeten op de diverse feestjes.

Ambassadeur van het Kabbelgat,

Dit is de hoogste Carnavals titel welke toegekend kan worden door het bestuur der Stichting Delftse Carnaval Viering. De Ambassadeurs titel is een zeer speciale titel die aan personen wordt toegekend, omdat zij voor het Kabbelgat bijzondere zaken hebben verricht. Ambassadeur van het Kabbelgat ben je voor het leven.

In het weekend van 14 en 15 januari 2017 zijn er Twee personen toegevoegd als ambassadeur en wel

Dhr. Martin Groenhorst en Dhr. Frans Heijstraten.

Kabbelgatse onderscheiding

Arthur Brouwer was er van onder de indruk dat hij dit jaar deze prachtige onderscheiding in ontvangst mocht nemen. Arthur is geen onbekende in het Kabbelgat. Jarenlang bouwt hij voor de Fuilspuiters aan de praalwagen en heel wat ideeen uit zijn koker, zijn uitgevoerd door hem en vaak met de hulp van anderen.

Met zijn kenmerkende sigaar en gereedschap, is hij een verschijning bij de wagebouw. SInds mensenheugenis is hij ook bestuurslid bij de Fuilspuiters. Dankzij zijn inzet werden er tal van keren ludieke acties bedacht en uitgevoerd.

Arthur is een graag geziene gast op feestjes en heeft voor iedereen een goed woord. Een ras carnavalist.

Zijn jarenlange onvermoeide inzet, is reden geweest om hiervoor te huldigen. Net als zijn illustere voorgangers, heeft hij heel wat betekent voor het Kabbelgat en wij hopen nog jarenlang plezier van hem te hebben.

Wij feliciteren hem dan ook, namens alle Kabbelaars, met zijn welverdiende onderscheiding.

Zaterdag 26 November 2016,

Convent voormalig Stadsprinsen van Stichting Dcv en Muziekmakerij 't Zootje zijn bij Peter Brehm langs geweest om hem een oorkonde te overhandigen.

OORKONDE

HET CONVENT VAN VOORMALIGE STADSPRINSEN UIT HET KABBELGAT HEEFT IN HAAR VERGADERING VAN
9 NOVEMBER 2016 BESLOTEN OM DE ENIGE ECHTE NAGEMAAKTE, MAAR NIET VAN DE ECHTE TE ONDERSCHEIDEN KABBELAAR 2016 UIT TE REIKEN AAN:

DE HEER PETER BREHM

DE ENIGE ECHTE, MAAR NIET VAN DE ECHTE TE ONDERSCHEIDEN NAGEMAAKTE KABBELAAR 2016 WORDT HEM TOEGEKEND VANWEGE ZIJN JARENLANGE PROMOTIE
IN DELFT VAN MENIG BRUILOFTSFEEST, RECEPTIE, PLEZIER, LEUT, GEIN EN CARNAVAL IN HET KABBELGAT.