Optocht Zaterdag 25 februari 2017

Op zaterdag 25 februari 2017 zal het carnaval in het Kabbelgat weer in alle hevigheid losbarsten. Zoals gebruikelijk starten we de carnaval dit jaar ook weer met een optocht door het Kabbelgat. Honderden mensen zullen weer langs de kant staan om uw creaties te bewonderen. De deelnemers variëren van de Delftse Carnavalsverenigingen met hun praalwagens en loopgroepen tot commerciële deelnemers, die door hun deelname het carnaval in Delft mede mogelijk maken.

Ook u kunt deelnemen aan deze bonte stoet van gezelligheid. Hoe? Ga naar inschrijven.  Volg de instructies en download het inschrijfformulier. Let op er is een onderscheid gemaakt tussen de “reguliere” inschrijving van praalwagens en loopgroepen en de Commerciële deelnemers.

Wanneer u het formulier volledig heeft ingevuld, let op dat u voor elke deelnemer een apart formulier in dient te vullen, en u heeft het optochtreglement doorgenomen en de veiligheidsregels in acht genomen, dan mailt u het formulier naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

U krijgt een bevestiging van ontvangst en op donderdagavond 23 februari 2017 kunt u uw inschrijfnummer op halen in de residentie van de stichting DCV, café De Nieuwe Prins.

Jurering
Tijdens de optocht worden de deelnemers gejureerd door een onafhankelijke jury. Lees hier meer.

Route Optocht
Zoals u wellicht heeft gezien zal de route van de optocht dit jaar anders lopen dan andere jaren. Reden hiervoor is dat er op de markt een groot carnavalsfeest zal worden gehouden, mede mogelijk gemaakt door de Delftse Dweilcafés. Uiteraard willen wij iedereen in de gelegenheid stellen om zo lang als mogelijk van dit feest te genieten, zo ook de deelnemers aan de optocht. Dit houdt in dat we de route iets hebben ingekort en deze meer rondom de markt laten lopen.

Kinderoptocht
Alhoewel we dit jaar een heuse vakantie hebben rondom de carnaval heeft de Stichting DCV in overleg met de verenigen besloten om de kinderoptocht op zondag af te lasten. In plaats daarvan zullen de jeugdige Hoogheden, wanneer zij dit willen, de grote optocht op zaterdag aanvoeren en als eerste op het erepodium op de markt plaatsnemen om het defilé af te nemen.

Onder de knop inschrijven kunt u de documenten downloaden.

Route Kabbelgat-optocht:

Start: Curacaostraat (voor het terrein Van de Lee) - overstreken naar Insulindeweg – Bonairestraat – rechtsaf St. Maartenstraat – linksaf Oostsingel – rechtsaf Koepoortbrug – rechtdoor Nieuwe Langedijk – rechtsaf Vrouwenregt – rechtdoor Vrouw Juttenland – linksaf Choorstraat – rechtdoor Heilige Geestkerkhof – linksaf Oude Delft (onevenkant/rijrichting) – linksaf Peperstraat – linksaf Koornmarkt – rechtsaf Oude Langedijk – linksaf bij Blauwe Hart – rechtdoor Markt – Einde optocht.

Lichtjesparade
Op maandagavond zal er in plaats van een lichtjesoptocht een lichtjesparade worden gehouden. Alle carnavalsvierders worden uitgedaagd om zichzelf zo veel mogelijk in het licht te zetten en naar de markt te komen voor de kakofonie.
Nadere informatie volgt.