Optocht Zaterdag 10 februari 2018

Op zaterdag 10 februari 2018 zal het carnaval in het Kabbelgat weer in alle hevigheid losbarsten. Zoals gebruikelijk starten we de carnaval dit jaar ook weer met een optocht door het Kabbelgat. Honderden mensen zullen weer langs de kant staan om uw creaties te bewonderen. De deelnemers variëren van de Delftse Carnavalsverenigingen met hun praalwagens en loopgroepen tot commerciële deelnemers, die door hun deelname het carnaval in Delft mede mogelijk maken.

Ook u kunt deelnemen aan deze bonte stoet van gezelligheid. Hoe? Ga naar inschrijven.  Volg de instructies en download het inschrijfformulier. Let op er is een onderscheid gemaakt tussen de “reguliere” inschrijving van praalwagens en loopgroepen en de Commerciële deelnemers.

Wanneer u het formulier volledig heeft ingevuld, let op dat u voor elke deelnemer een apart formulier in dient te vullen, en u heeft het optochtreglement doorgenomen en de veiligheidsregels in acht genomen, dan mailt u het formulier naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

U krijgt een bevestiging van ontvangst en op donderdagavond 08 februari 2018 kunt u uw inschrijfnummer op halen in de residentie van de stichting DCV, café De Nieuwe Prins.

Jurering
Tijdens de optocht worden de deelnemers gejureerd door een onafhankelijke jury.

Route Optocht
Zoals u wellicht heeft gezien zal de route van de optocht dit jaar anders lopen dan andere jaren. Reden hiervoor is dat er op de markt een groot carnavalsfeest zal worden gehouden. Uiteraard willen wij iedereen in de gelegenheid stellen om zo lang als mogelijk van dit feest te genieten, zo ook de deelnemers aan de optocht. Dit houdt in dat we de route iets hebben ingekort en deze meer rondom de markt laten lopen.

Onder de knop inschrijven kunt u de documenten downloaden.

Route Kabbelgat-optocht:

Start: Surinamestraat hoek Oostsingel – Langs water op Oostsingel- rechtsaf Koepoortbrug – linksaf Oranje plantage – rechtsaf Zuiderstraat – rechtsaf kruisstraat – rechtdoor langs Beestenmarkt- Burgwal– linksaf  Markt – Einde optocht.

route2018

Lichtjesparade
Maandagavond zal voorafgaand aan de kakofonie een heuse lichtjesparade plaats vinden. We starten op het Bastiaanplein om 20.00 uur. We dagen iedereen uit om met zoveel lichtgevende artikelen als mogelijk met ons mee te lopen. Heeft u geen lichtgevende artikelen thuis....geen nood..er is een kraampje waar u deze kunt aanschaffen.

Rond 20.30 uur zullen we richting de kakofonie lopen.De route is als volgt: Bastiaanplein, rechtdoor door de Peijnepoort, Linksaf de Molslaan op, Rechtsaf de Brabantse Turfmarkt, Rechtsaf Burgwal om te eindigen ter hoogte van Area015 / Bierfabriek. Hier zal om klokslag 21.00 uur de Kakafonie starten onder toeziend oog van alle prinsen en prinsessen van het Kabbelgat!