Optocht Zaterdag 22 februari 2020

Op zaterdag 22 februari 2020, zal het carnaval in het Kabbelgat weer in alle hevigheid losbarsten. Zoals gebruikelijk starten we de carnaval dit jaar ook weer met een optocht door het Kabbelgat. Honderden mensen zullen weer langs de kant staan om de creaties te bewonderen. De deelnemers variëren van de Delftse Carnavalsverenigingen met hun praalwagens en loopgroepen tot commerciële deelnemers, die door hun deelname het carnaval in Delft mede mogelijk maken.

Ook u kunt deelnemen aan deze bonte stoet van gezelligheid. Hoe? Ga naar inschrijven.  Volg de instructies en download het inschrijfformulier. Let op er is een onderscheid gemaakt tussen de “reguliere” inschrijving van praalwagens en loopgroepen en de Commerciële deelnemers.

Wanneer u het formulier volledig heeft ingevuld, let op dat u voor elke deelnemer een apart formulier in dient te vullen, en u heeft het optochtreglement doorgenomen en de veiligheidsregels in acht genomen, dan mailt u het formulier naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

U krijgt een bevestiging van ontvangst en op donderdagavond 20 februari 2020 kunt u uw inschrijfnummer op halen in de residentie van de stichting DCV, café De Nieuwe Prins.

Activiteiten op de Markt.

Feest op de markt: Springkussen, popcorn, suikerspin voor de kinderen. Om ongeveer 16.00 start de grote polonaise met daarna optreden van Kees Haak bekend van zijn hit Bier en Bitterballen

Café Huug,Cocktailbar Luna, De Liefhebber en Van 9 tot zeven zorgen voor de nodige consumpties, maar het is niet de bedoeling  dat men met drank van deze terrassen over de markt/door de stad gaat lopen. De alcohol dient op het terras van de cafes te blijven. U loopt anders de kans dat overijverige Handhavers u op de bon slingeren. Dat kost al gauw € 95,00

Jurering
Tijdens de optocht worden de deelnemers gejureerd door een onafhankelijke jury.

Route Optocht
Zoals u wellicht heeft gezien zal de route van de optocht dit jaar anders lopen dan andere jaren. Reden hiervoor is dat er op de markt een groot carnavalsfeest zal worden gehouden. Uiteraard willen wij iedereen in de gelegenheid stellen om zo lang als mogelijk van dit feest te genieten, zo ook de deelnemers aan de optocht. Dit houdt in dat we de route iets hebben ingekort en deze meer rondom de markt laten lopen.

Onder de knop inschrijven kunt u de documenten downloaden.

Route Kabbelgat-optocht:

Start optocht 13.00 uur.

Vrijenbanselaan, rd Insulindeweg, ra Sint Maartenstraat, la langs de Oostsingel, ra Koepoortbrug , La Oranje Plantage, rd Zuiderstraat, ra Kruisstraat, rd Beestenmarkt, rd Burgwal, La Oude Langedijk, rd Markt, Aankomst 14:30/15:00 uur

route2018

Lichtjesparade
Maandagavond zal voorafgaand aan de kakofonie een heuse lichtjesparade plaats vinden. We verzamelen op het Bastiaanplein om 20.15 uur. We dagen iedereen uit om met zoveel lichtgevende artikelen als mogelijk met ons mee te lopen.

Rond 20.30 uur zullen we richting de kakofonie lopen.De route is als volgt: , rd Vestepoort, rd Paradijspoort, la Molslaan, ra Brabantse Turfmarkt, rechtsaf Burgwal, einde Burgwal/Beestenmarkt. Op de Burgwal zal de jaarlijkse kakofonie worden gehouden. Dit zal om klokslag 21.00 uur  starten,  onder toeziend oog van alle prinsen en prinsessen van het Kabbelgat!