Grote optocht Zaterdag 18 Februari 2023

Zoals gebruikelijk starten we de carnaval dit jaar ook weer met een optocht door het Kabbelgat. Honderden mensen zullen weer langs de kant staan om de creaties te bewonderen. De deelnemers variëren van de Delftse Carnavalsverenigingen met hun praalwagens en loopgroepen tot commerciële deelnemers, die door hun deelname het carnaval in Delft mede mogelijk maken.

Ook u kunt deelnemen aan deze bonte stoet van gezelligheid. Hoe? Ga naar inschrijven.  Volg de instructies en download het inschrijfformulier. Let op er is een onderscheid gemaakt tussen de “reguliere” inschrijving van praalwagens en loopgroepen en de Commerciële deelnemers.

Wanneer u het formulier volledig heeft ingevuld, let op dat u voor elke deelnemer een apart formulier in dient te vullen, en u heeft het optochtreglement doorgenomen en de veiligheidsregels in acht genomen, dan mailt u het formulier naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

U krijgt een bevestiging van ontvangst.  Hou de website in de gaten.

Activiteiten op de Markt.

Op moment van schrijven (1-12-2022) is er nog geen definitief programma bekend. Hou de website in de gaten.

Jurering

Tijdens de optocht worden de deelnemers gejureerd door een onafhankelijke jury.

Route Optocht
Zoals u wellicht heeft gezien zal de route van de optocht dit jaar anders lopen dan andere jaren. De definitieve goedgekeurde route is nog niet bekend. Hou de website in de gaten.

Onder de knop inschrijven kunt u de documenten downloaden.

Route Kabbelgatse-optocht:

Start optocht 13.00 uur.

Maandagavond zal voorafgaand aan de kakofonie een heuse lichtjesparade plaats vinden. Dit evenement staat gepland onder voor behoud. Voor meer info, raadpleeg tussentijds deze website.