De muzikale omlijsting tijdens het voorseizoen en het Groot Carnaval in 't Kabbelgat is gewaarborgd door Toporkesten. Tijdens diverse Blaaskapellenfestivals worden vele prijzen binengehaald en dat betekent dat niet alleen de Kabbelaars overtuigd zijn van de muzikaliteit en professionalisme, maar ook onafhankelijke jury's.

De ene Kapel treedt op als "Huiskapel" bij een Vereniging, terwijl de andere Kapel elke gelegenheid aanpakt om het publiek te vermaken met hun muzikale kunsten.

Op maandagavond Groot-Carnaval, zijn er Kapellen op de Markt om daar de kakofonie luister bij te zetten en de Grote Polonaise muzikaal te ondersteunen. We kunnen het niet genoeg herhalen...Carnaval verbroedert..... en daarom spelen deze Kapellen gezamelijk en geheel belangenloos voor alle Kabbelaars die meelopen in deze enorme polonaise.

Op carnavalsmaandagavond start eerst de Lichtjesoptocht en eindigt op de Markt om ca 20:50 uur. Om 21:00 uur klinkt het startsignaal voor de Grote Polonaise.

Op Carnavalsdinsdag kunt u de Kapellen al dweilend tegen komen in de Binnenstad of bij de diverse Dweilcafé's.

Na het Carnavalseizoen zijn deze Kapellen ook gewoon te boeken om uw Feest, Bruiloft of Jubileum luister bij te zetten. Meer informatie kunt u vinden door op het logo van de Kapel te klikken.