Gedecoreerd door

Z.D.H Stadsprins Ray de 1e en H.D.H en Stadsprinses Cynthia de 1e, Kabbelaars de 46e

Uitreiking Stadsprinselijke Onderscheiding 2023 - 2024

Zaterdag 11 November Zondag 12 November

Willem Baijens Astrid Schomaker
Danielle Baijens Andre de Haan
Erwin Zaalberg Truus de Haan
Anita v/d Pot  Marcel Remmerswaal
Hans van Nieuwehoven Mirjam Remmerswaal
Eduard Schomaker Jolanda Taal
Arco de Visser Ton Haanappel
Caroline de Visser  Mike Soowijl
Wendy Rodenburg Marry Schoolenberg
  Ralph Breedveld
  Steven Roverts
  Tino van Raavens
  Bas Visser
  Ivo Visser
  Jaap Eradus

Zaterdag 18 November  Zaterdag 25 November

Jeugdprins Dylano de 1e Rooie Rijertje de 40e  Eef Knuppe
Z.D.H. Prins Adri de 1e Rooie Rijer de 54e  H.D.H. Prinses Karina de 1e Belhamel de 23e
H.D.H. Prinses Jessica de 1e Rooie Rijer de 54e  Z.D.H. Prins Tractorus der Damzwabbers

Zaterdag 16 December  Vrijdag 19 Januari

H.D.H. Prinses Renate de 1e der Smooksnuivers Prins Alwin de 1e der Rietzeilers
Page Irene der Smooksnuivers Prinses Marjolein der Rietszeilers
Z.D.H. Prins Richard de 1e der Blauwkonters
Page Amber der Blauwkonters
Jeugdprins Viggo der Blauwkonters
Jeugd page Felicia der Blauwkonters

Zondag 21 Januari  Zaterdag 27 Januari

Z.D.H. Stadsprins Roy Wolf te Knotsenburg Z.D.H. prins Michel de 1e de 9e Doorzakker
  H.D.H. prinsen Desiree de 1e de 9e Doorzakker

Vrijdag 2 Februari  Zaterdag 3 Februari

Z.D.H. Prins Leo de 1e Sepneuter de 45e  Z.D.H. Prins Bacchus de 3e der Keilebijters

Zaterdag 10 Februari Zondag 11 Februari

Burgemeester Marja van Bijsterveldt Rob Carnavals Duo Die Twee
  Sebastiaan Carnavals Duo Die Twee

Kabbelgatse onderscheiding

Jaarlijks reikt de Stadprins speciale medailles uit. Deze medaille, Borstplaat met inscriptie, gecombineerd met de prinsenpenning van zijn jaar, wordt uitgereikt aan alle regerende hoogheden. Zij mogen hem dragen gedurende hun regeerperiode.

De Gedecoreerden

Mensen die een substantiële bijdrage hebben geleverd aan het carnaval in 't Kabbelgat in het algemeen of voor hun vereniging in het bijzonder.

Op basis van voordracht, voorzien van een schriftelijke motivatie, beslist het prinsencomité namens de DCV of hij/zij zal worden onderscheiden.

Deze onderscheiding is voor het leven. De gedecoreerde zal jaarlijks worden uitgenodigd om zijn borstplaat van een nieuwe prinsenpenning te laten voorzien.

Deze Kabbelgatse onderscheiding is NIET te koop! Dit in tegenstelling tot andere carnavaleske onderscheidingen.

Aanvragen Kabbelgatse Onderscheiding

U kunt een Kabbelgatse Onderscheiding voor iemand aanvragen door die persoon voor te dragen bij de voorzitter van de DCV. De aanvraag dient te zijn voorzien van een schriftelijke onderbouwing. De persoon die u heeft voorgedragen krijgt de Kabbelgatse Onderscheiding bij een positieve beoordeling.

Beoordeling Kabbelgatse Onderscheiding

Als de voordracht voor een Kabbelgatse onderscheiding beoordeeld wordt, wordt gekeken of de persoon die voorgedragen is bijzondere dingen voor het carnaval of de maatschappij heeft gedaan. Dit kunnen bijzondere prestaties zijn die, die persoon naast zijn of haar eigenlijke werk heeft verricht, zoals in het verenigingsleven.

Ook kan iemand een onderscheiding krijgen als hij of zij in zijn of haar werk buitengewone prestaties levert. Die verdiensten moeten dan wel een breed belang hebben voor de samenleving.