ERwin vorst

Nieuwe Grootvorst stelt zich voor.

Beste Kabbelaars, de meeste van jullie zullen mij wel kennen maar stel me toch nog even voor: Erwin Zaalberg, geboren 22 december 1965 getrouwd met Thea, 3 kinderen en 3 kleinkinderen.

Via vrienden terecht gekomen bij de carnaval lid geworden vd Kalfskoppen met feesten in de tent. Toen ik Thea leerde kennen kwam ik terecht in buurthuis de drie akcers waar werd geoefend door boerenkapel de Hullebalekers/ Tonnenkakkers hier een aantal jaren trompet gespeeld daarna een tijdje bij de Bierpuppers gespeeld. Ik heb ook nog een poging gedaan om trombone te leren spelen bij de Klinkers.

Via handboogschiet vereniging Willem Tell leerde ik Wim Kooij kennen en zo zijn we eerst lid geworden van CV Goud v Oud en daarna bij CV de Rooie Rijers waar ik een aantal jaren in de podiumgroep heb gezeten en zit nu sinds 2008 bij de Stichting DCV.

Ik ben begonnen bij de Stichting  als algemeen bestuurslid, maar al snel als voorzitter en de laatste jaren als 2e voorzitter. Ik neem nu het stokje over van Andre de Haan en ga nu in het seizoen 2023-2024 als Grootvorst een mooie functie uitoefenen.

Het is een eer dat ik deze taak mag uitoefenen en onze Prins/Prinses of paar mag begeleiden bij diverse uittredens. Ik hoop jullie dan ook vaak te mogen ontmoeten in ons mooie Kabbelgat!

Sinds een aantal jaren is er een club gemotiveerde mensen bezig (gezamenlijk Kabbelgat) die het carnaval weer nieuwe energie inblazen!

3x Alaaf

Erwin Zaalberg

Grootvorst der Stichting Delftse Carnaval Viering.