Het kabinet

Het kabinet is een aparte groep binnen de Stichting DCV en vergezellen de zittende hoogheid of hoogheden tijdens de uittredens naar de verenigingen en of andere activiteiten.

Zij zullen zij op diverse podia te zien zijn naast de Stadsprins(es)en het bestuur. Alhoewel de naam anders doet vermoeden, hebben de kabinetsleden geen zitting in het bestuur en dus ook geen verdere verplichtingen.

Zij hebben echter wel de mogelijkheid om tijdens vergaderingen punten in te brengen en zo het carnaval te promoten. Primair is hun rol louter voor het protocol.

Hoe word ik kabinetslid ?

In principe kan iedereen lid worden van het kabinet. Echter oud- bestuursleden van de Stichting DCV hebben voorrang. Zij zijn immers bekend met alles wat de DCV doet en heeft gedaan.

In alle andere gevallen zal een aankomend kabinetslid zich moeten aanmelden via het secretariaat. Na aanmelding, zullen de zittende kabinetsleden worden geïnformeerd. Zij zullen advies uitbrengen aan de Stichting omtrent de toetreding van het nieuwe kabinetslid. Dit ter voorkoming van problemen in de relatiesfeer.

De Kabinetsleden.

Henk (Ambassadeur)  Ruud  Ted

Arie  Eef  Dries

Hans  Arthur Martin (Ambassadeur)