Kabbelgatse Onderscheiding

Jaarlijks reikt de Stadprins speciale medailles uit. Deze medaille, Borstplaat met inscriptie, gecombineerd met de prinsenpenning van zijn jaar, wordt uitgereikt aan alle regerende hoogheden. Zij mogen hem dragen gedurende hun regeerperiode. De kleur van de hanger is de kleur van de Stadsprins.

Kabbelgatse Onderscheiding "Hanger in Goud"

Mensen die een substantiële bijdrage hebben geleverd aan het Carnaval in 't Kabbelgat in het algemeen of voor hun vereniging in het bijzonder, dan wel op andere wijze zich verdienstelijk hebben gemaakt, kunnen in aanmerking komen voor de hoogste onderscheiding: Kabbelgatse Onderscheiding "Hanger in Goud".

Op basis van voordracht, voorzien van een schriftelijke motivatie, beslist het prinsencomité namens de DCV of hij/zij zal worden onderscheiden met deze unieke onderscheiding, waarvan er jaarlijks aan niet meer dan 2 personen, de eer te beurt valt.

Deze onderscheiding is voor het leven. De gedecoreerde mag deze onderscheiding bij elke carnaval gerelateerde activiteit met trots dragen.

Deze Kabbelgatse onderscheiding is NIET te koop! Dit in tegenstelling tot andere carnavaleske onderscheidingen.

Aanvragen Kabbelgatse Onderscheiding "Hanger in Goud"

U kunt de hem voor iemand aanvragen, door die persoon voor te dragen bij de voorzitter van de D.C.V. De aanvraag dient te zijn voorzien van een schriftelijke onderbouwing. De persoon die u heeft voorgedragen krijgt hem bij een positieve beoordeling.

Beoordeling Kabbelgatse Onderscheiding "Hanger in Goud"

Als de voordracht beoordeeld wordt, wordt gekeken of de persoon die voorgedragen is bijzondere dingen voor het Carnaval of de Maatschappij heeft gedaan. Dit kunnen bijzondere prestaties zijn die, die persoon naast zijn of haar eigenlijke werk heeft verricht, zoals in het verenigingsleven.

Ook kan iemand een onderscheiding krijgen als hij of zij in zijn of haar werk buitengewone prestaties levert. Die verdiensten moeten dan wel een breed belang hebben voor de samenleving. Meestal is een dergelijk persoon niet actief in het Carnaval en is een aanvraag voor "De Kabbelaar" meer op zijn plaats.

Hieronder treft u de lijst met mensen aan wie deze bijzondere eer te beurt is gevallen.

Wie zullen de Kabbelgatse Onderscheiding "Hanger in Goud" dit seizoen ontvangen ?

2013 - 2014

Wim Kooij