PROCLAMATIE

Wij, Leon de Eerste en Wendy de Eerste, Kabbelaar de Eén en Veertigste, bij de gratie van alle Kabbelaars, Stadsprinsenpaar van het Kabbelgat, Samen levensgenieters en dat al jarenlang, Grootmeesters in het vieren van het Carnaval, Verspreiders en Liefhebbers van planten, potten en bloemen, Ambassadeurs van de gein van de ongein, zeggen U ‘ALAAF!’.

Onder dankzegging voor het in ons gestelde vertrouwen, proclameren wij in het carnavalsseizoen 2016/2017 de volgende Elluf regels, die onverwijld in acht dienen te worden genomen.

Ten eerste
T
radities moet je altijd eren, maar soms is het tijd om nieuwe tradities te creëren.
Ten tweede
at wij normaal als Leon en Wendy door het leven gaan, maar nu in het Kabbelgat
als Eerste Stadsprinselijk paar voor u staan.
Ten derde
arnaval is een geweldig mooi feest, maar SAMEN geniet je hiervan het meest.
Ten vierde
R
egeren over het Kabbelgat kunnen Wij dus niet alleen, daarom vragen Wij de steun van iedereen!
Ten vijfde
Daarom willen wij laten zien aan groot, klein, jong of oud, dat iedere Kabbelaar
van onze stad en het carnaval houdt.
Ten zesde
Al gaat het niet altijd zoals het misschien hoort, met carnaval is het de bedoeling
dat niemand zich daaraan stoort.
Ten zevende
Tijdens onze regeerperiode zal er geen verschil zijn tussen rang of stand,
of tussen mensen met veel of weinig verstand
Ten achtste
Samen met de Stichting D.C.V. en alle Kabbelgatse Carnavalsverenigingen staan Wij sterk
in slechten en goede tijden!
Ten negende
Alleen met elkaar houden wij het carnaval levend in onze stad, dat zijn wij verplicht aan onze Kabbelgatse stand, want zo blijft dit feest in onze stad net zo leuk als in het Brabantse land.
Ten tiende
Tijdens Groot Carnaval is op zaterdagmiddag in de binnenstad en op de markt de start van Kabbelgatse pret en wordt hiermee het carnavalsfeest in het Kabbelgat samen in gang gezet.
Ten elfde
Met elkaar plezier, genieten en gein, dat is Ons merk,
dus zal ons motto zijn: Samen staan we sterk!

Aldus gedaan in het Kabbelgat, de twaalfde november van het jaar twee duizend zestien.

Stadsprinsenpaar Kabbelaar de 41e                                                                           Commissie protocol
Z.D.H. Stadsprins Leon de Eerste                                                                                     Stichting DCV
H.D.H. Stadsprinses Wendy de Eerste                                                                             Grootvorst Robin